اصلاح طرح لبخند + نمونه کار

اصلاح طرح لبخند + نمونه کار

به اشتراک بگذارید:

یکی از جلوه های زیبا و تاثیر گذار در چهره هر فردی لبخند زیبا و دلنشین می باشد. برای رسیدن به یک هارمونی و هماهنگی فوق العاده ،لازم است تا طرح لبخند ، با انجام برخی تکنیک های درمانی دندانپزشکی اصلاح شود. در واقع می توان نامنظمی ، فاصله بسیار بین دندان ها ، فرم لثه ، حالت فک و بسیاری از موارد دیگر را با انجام برخی روش های درمانی اصلاح کرد. در ادامه مقاله دکتر ستاره سهرابی ، متخصص ارتودنسی کرج با نمونه هایی از این تکنیک های کاربردی اصلاح طرح لبخند آشنا خواهیم شد.

اصلاح طرح لبخند - دکتر ستاره سهرابی

به انجام چه کارهایی اصلاح طرح خنده می گویند ؟

در واقع به اقدامات درمانی و زیبایی که سبب افزایش جلوه لبخند افراد می شود ، اصلاح طرح لبخند می گویند. این درمان ها شامل ، بلیچینگ ، روکش دندان و کامپوزیت ، ارتودنسی دندان و غیره می باشد. لازم است بدانید که انجام تمامی این خدمات برای افراد با دندان های پوسیده و ناسالم کاربردی نبوده و نیازمند دندان هایی سالم می باشد.

چه افرادی کاندیدای مناسبی برای این اصلاح طرح لبخند می باشند ؟

  1. تغییر رنگ دندان ها
  2. پوسیدگی های دندانی
  3. فاصله های دندانی بسیار
  4. لب پریدگی یک و یا چند دندان
  5. وجود دندان هایی کج و نامنظم
  6. دندان های بسیار کوتاه و بسیار بلند
  7. نداشتن دندان و یا از بین رفتن آن ها
  8. داشتن لبخندی همراه با مشاهده بسیار زیاد لثه

در چه مواقعی اصلاح خط لبخند نیاز می باشد ؟

با مرور زمان ، افراد متوجه مشکلاتی در طرح لبخند خود خواهند شد ، که نیازمند اصلاح و رفع می باشد. برای مثال در زیبا جویان با دندان های نامنظم ، اصلاح نامنظمی با بکارگیری ارتودنسی دندان ها قابل درمان بود ، به همین منظور می توان برای بررسی ناهنجاری و اصلاح طرح لبخند به بهترین متخصص ارتودنسی کرج مراجعه کرد.

 اصلاح طرح خنده چه مزایایی دارد ؟

  • افراد با داشتن یک طرح لبخند مناسب اعتماد بنفس بالایی نیز خواهند داشت.
  •  تکنیک اصلاح طرح لبخند می تواند در کاهش روند پوسیدگی و خرابی دندان ها نقش موثری داشته باشد.
  • بسیاری از بیماری ها و ناهنجاری های موجود در دهان با اصلاح مشکلات بهبود خواهند یافت.
  • ایجاد یک لبخند زیبا با دندان های سالم و سفید می تواند ، سبب افزایش جوانی و شاداب نشان دادن چهره زیبا جو شود.

 اصلاح طرح لبخند با استفاده از ارتودنسی توسط دکتر ستاره سهرابی

 

تکنیک های کاربردی در اصلاح و درمان طرح لبخند

در ابتدا باید به یک دندانپزشک خوب و ماهر در کرج مراجعه کنید ، تا پس از بررسی دقیق ، مشکلات موجود را شناسایی کند ، سپس با مشورت با زیبا جو جهت اصلاح طرح لبخند درمان را آغاز کند. بهتر است بدانید که تکنیک های بسیاری برای رفع ناهنجاری های دندان وجود دارد ، که در ادامه با آن ها بیشتر آشنا می شویم.

ونیر دندان

ونیر ها لایه ای بسیار نازک و دارای رنگی همانند دندان های طبیعی می باشند ، این ابزار ها مشکلاتی همچون کوتاهی و بلندی دندان ، کج بودن و لکه دار بودن دندان ها ، فاصله بین دندانی و شکستگی ، لب پر شدگی و بسیاری از موارد دیگر را به خوبی درمان می کنند و سبب افزایش و اصلاح طرح لبخند می شوند.

لمینت

از جمله روش های کاربردی و پرطرفدار جهت تغییر رنگ دندان ها و افزایش زیبایی و اصلاح طرح لبخند ، بکارگیری از لمینت ها می باشد. با بکارگیری این تکنیک می توان دندان هایی سفید و طبیعی نیز داشت ، که تمامی مشکلات ظاهری دندان را از بین می برد.

ونیر کامپوزیت

 تکنیک اصلاح طرح لبخند در کرج بیشتر به منظور زیبا سازی ظاهری بر روی دندان ها انجام می شود ، که به علت هزینه کم آن به نسبت لمینت ها ، طرفداران بسیاری نیز دارد. بهتر است بدانید که ونیرهای کامپوزیت کار لمینت را انجام خواهند داد ، اما به اندازه لمینت ها دارای کیفیت و ماندگاری بالا نمی باشد.

بلچینگ

مرور زمان و یا داشتن یک عادت غذایی نادرست ، می تواند سبب تغییر رنگ دندان ها و کاهش زیبایی طرح لبخند افراد شود. در این مواقع لازم است تا زیبا جو با بکارگیری برخی تکنیک ها همچون بلیچینگ ، دندان های خود را سفید کند. این تکنیک با استفاده از یک ماده حاوی سفید کننده مخصوص دندان و بکارگیری از اشعه مخصوص بر روی دندان های طبیعی انجام شده و سبب اصلاح طرح لبخند زیبا جو خواهد شد.

جراحی لثه

همه ما زمانی که لبخند می زنیم ، علاوه بر دندان هایمان لثه ها نیز نسبتا مشخص خواهند شد. بنابراین یکی از فاکتور های موثر در داشتن یک لبخند زیبا ، بافت سالم لثه نیز می باشد. گاهی اوقات بافت لثه سالم و میزان مشاهده آن زیاد است و در برخی موارد بافت لثه سالم نمی باشد ، به همین منظور در صورتی که افراد رضایتی از لثه خود نداشته باشند ، می توانند با جراحی لثه سبب اصلاح طرح لبخند خود شوند.

 

اصلاح طرح لبخند- دکتر ستاره سهرابی

ارتودنسی دندان

یکی از مهم ترین موارد در زیبایی لبخند ، مشخص شدن دندان های سالم و مرتب نیز می باشد. افرادی که دچار ناهنجاری های دندان می باشند و با نامنظمی شدید مواجه هستند می توانند با بکارگیری یکی از انواع ارتودنسی دندان مشکلات نامنظمی دندان های خود را حل کنند. توجه داشته باشید که گاهی اوقات نامنظمی های دندان به علت ناهنجاری های موجود در فک بوده که نیازمند جراحی فک به همراه استفاده از انواع براکت ها این نوع اصلاح طرح لبخند که مناسب اصلاح ناهنجاری های فک بوده می باشد. شما برای انجام ارتودنسی در کرج با بهترین نتیجه می توانید به دکتر سهرابی ، ارتودنتیست خوب در طالقانی کرج مراجعه نمایید.

روکش دندان

برخی افراد به علت عدم توجه به رعایت بهداشت دهان و دندان ، دچار پوسیدگی های عمیق خواهند شد ، که با استفاده از پر کردن ، کامپوزیت و یا روش های دیگر قابل درمان و بهبودی نخواهد بود. به همین منظور بهترین ارتودنتیست در کرج ، از تکنیک روکش دندان برای اصلاح طرح لبخند بیمار استفاده خواهد کرد. این روکش ها هم رنگ دندان بوده و شکلی همانند دندان ها را دارد.

ایمپلنت دندان

اگر یک و یا چند دندان خود را از دست داده اید و نمی توانید از هیچ یک از روش های درمانی بهرمند شوید ، استفاده از ایملنت های درمانی یک گزینه کاربردی جهت اصلاح طرح لبخند می باشد. ایمپلنت ها در واقع نوعی پروتز هستند که با استفاده از یک پیچ و ابزارهای دیگر داخل استخوان فک کاشته می شود. ایمپلنت ها ساختاری همانند دندان نیز دارند و کارایی آن ها هیچ گونه تفاوتی با دندان های طبیعی نخواهد داشت.

بریج دندان

نوع دیگری از پروتز های دندان بریج ها می باشند که در مواقعی که بیمار به هر دلیلی نمی تواند از انواع ایمپلنت ها بهرمند شود ، می تواند برای جایگزینی دندان از دست رفته و اصلاح طرح لبخند خود ، از بریج ها استفاده کند.

دندان مصنوعی

بسیاری از افراد برای جایگزینی دندان های از دست رفته خود ، تمایل به کارگیری از دندان های مصنوعی به جای بریج و یا ایمپلنت ها را دارند. بکارگیری از این ابزار ها می تواند یک روش برای اصلاح طرح لبخند نیز باشد.

باندینگ

یکی از پروسه های درمانی اصلاح طرح لبخند کم خطر و پر طرفدار بکارگیری از باندیگ دندان نیز می باشد که جهت بهبود ظاهری دندان ها در صورت وجود شکستگی ، خراشیدگی و یا تغییر رنگ همراه با فضای خالی بین دندانی موثر می باشد.

عدم اصلاح خط لبخند چه عوارضی خواهد داشت؟

بهتر است بدانید که عدم درمان اصلاح طرح لبخند در کرج ، یک تهدید جدی نخواهد بود اما تاثیر مثبتی در حفظ و نگهداری دندان های سالم خواهد داشت. در واقع این پروسه زیباسازی لبخند می تواند از پوسیدگی دندان ها ، خطرات بیماری های مختلف دهان ، بیماری و عفونت لثه جلوگیری کند و امکان رعایت بهداشت دهان و دندان را برای افراد آسان تر کند.

میزان ماندگاری پروسه زیبایی لبخند چقدر خواهد بود ؟

تمامی روند های درمانی و زیبایی مربوط به دهان و دندان ، نیازمند رعایت برخی مراقبت ها می باشد. برای جلوگیری از وارد شدن هرگونه آسیب باید به خوبی و مرتبا بهداشت دهان و دندان را نیز رعایت کرد و پس از پایان تکنیک های درمانی ، روزانه و بعد از هر وعده غذایی از مسواک ، نخ دندان و گاهی اوقات دهانشویه نیز استفاده کرد. با رعایت این موارد می توان سبب افزایش عمر و ماندگاری بیشتر پروسه اصلاح طرح لبخند نیز شد.

نکته : علاوه بر موارد ذکر شده ، مراجعه مرتب هر شش ماه یک بار به بهترین دکتر ارتودنسی در کرج ، از گزینه های ضروری می باشد که زیبا جو باید به آن نیز توجه بسیار زیادی داشته باشد.

هزینه اصلاح خط لبخند در کرج چقدر می باشد ؟

با مراجعه به دندانپزشک و مشاهده مشکلات و اختلالات موجود و در نظر داشتن یک تکنیک مناسب اصلاح طرح لبخند میزان هزینه نهایی مشخص خواهد شد ، که به نسبت جنس ، نحوه بکارگیری و موارد مهم دیگر هزینه آن تغییر خواهد کرد.

کاربردهای اصلاح طرح لبخند

به صورت کلی هر نوع عارضه ای که موجب ایجاد ظاهری نامناسب در چهره و همچنین کاهش اعتماد به نفس در افراد می شود به کمک اصلاح طرح لبخند قابل درمان و برطرف شدن است که در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره شده است :

فاصله بین دندان ها : وجود فاصله بین دندان ها علاوه بر ایجاد مشکلات ظاهری می تواند در تکلم و صحبت کردن افراد نیز اختلالاتی را ایجاد نماید.

نداشتن دندان : ممکن است برخی از افراد به صورت ژنتیکی یا به دلیل وجود حادثه ای دندان خود را از دست بدهند و جای خالی این دندان آزاردهنده باشد که در چنین شرایطی نیاز به اصلاح طرح لبخند احساس می شود.

بد رنگ شدن دندان ها : عدم رعایت بهداشت ، مصرف سیگار و دخانیات ، عوامل محیطی و ارثی ، آسیب دیدن دندان ها ، مصرف برخی خوراکی ها مثل چای و قهوه می تواند سبب بد رنگ شدن دندان ها شود. همچنین مصرف برخی داروها موجب می شود تا رنگ دندان ها تغییر پیدا کند که خوشبختانه این موضوع نیز با اصلاح طرح لبخند قابل برطرف شدن است.

پوسیدگی دندان : در شرایطی که دندان های جلویی دچار پوسیدگی شوند و این موضوع به وضوح قابل مشاهده باشد فرد به یکی از روش های اصلاح طرح لبخند نیاز پیدا می کند.

داشتن لبخند لثه ای : نمایان شدن لثه در هنگام صحبت کردن و لبخند زدن تاثیر منفی بر زیبایی صورت گذاشته و می تواند اعتماد به نفس بیماران را کاهش دهد.

داشتن دندان های کج : کج بودن دندان ها یک ناهنجاری دهانی شناخته می شود که بر سلامتی و زیبایی فرد تاثیر می گذارد.

دندان های کوتاه : دندان کوتاه بر زیبایی و لبخند تاثیر منفی دارد و منجر به کاهش اعتماد به نفس در افراد می شود.

لب پر شدن دندان ها : اگر دندان ها دچار ترک خوردگی یا لب پریدگی شوند ، لازم است به کمک اصلاح طرح لبخند به رفع این عارضه پرداخت.

سوالات متداول پروسه افزایش زیبایی طرح لبخند

آیا این تکنیک دائمی است ؟

در صورتی که زیبا جو موارد موثر در بهداشت دهان و دندان را بعد از اصلاح طرح لبخند به خوبی رعایت کند ، روشی با دوام بالا خواهد بود.

آیا اصلاح خط لبخند همراه با درد است ؟

بسته به نوع اقدامات درمانی جهت اصلاح طرح لبخند ، درد به هنگام رفع مشکلات موجود با توجه به بی حسی های مورد استفاده در افراد متفاوت می باشد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *